Statutární město Ostrava podpořilo částkou 450 000,- Kč projekt naší školy Krestovský triangl přihlášený do dotačního řízení Programu na podporu vzdělávání a talentmanagementu v oblasti technických a přírodních věd a čtenářské gramotnosti na území statutárního města Ostravy pro rok 2020 a 1. čtvrtletí roku 2021.
Cíle našeho projektu KRESTOVSKÝ TRIANGL
rozvoj technické, přírodovědné a čtenářské gramotnosti
prostřednictvím výukových programů a praktických aktivit rozvíjet logické myšlení, kreativitu a tvořivost
vzbudit zájem o tvůrčí a badatelskou činnost
odbourat předsudky, že věda se naučit nedá
získat důvěru v technické a přírodovědné předměty
zachovávat kontinuitu mezi předškolním a základním stupněm vzdělání
Oblasti, jejichž aktivity jsou nabízeny dětem a žákům za účelem rozvoje jejich technické, přírodovědné a čtenářské gramotnosti
Technická gramotnost
manuální dovednosti – dílenské dovednosti (smirkování, šroubování, vrtání, zatloukání hřebíků, řezání…), program ve Světě techniky Malý řemeslník
konstruování – dle fantazie dětí i podle konstrukčních plánů
Malá technická univerzita v mateřské škole
Stavitel města – jaké budovy najdeme ve městě, čtení z map, tvorba map
Malý architekt – jaké místnosti se nacházejí v domě, stavba základů domu podle technického výkresu
Malý inženýr – inženýrské sítě – rozvody elektřiny, vody a odpadů
Malý projektant – volné pokračování o rozvodech elektřiny, vodovodu a kanalizace
Stavitel věží – věže a výškové budovy, stavba Ještědu
Stavitel mostů – stabilita, pilíře, stavba Karlova mostu
Malý zpracovatel odpadů – stavba skládky včetně odvětrávání a izolace, povídání o odpadech a recyklaci
Malý energetik – k čemu nám je elektřina, co se děje, když ji nemáme, stavba tepelné elektrárny
Malý vodohospodář – jak funguje čistička odpadních vod, co je to filtr a filtrace, jak probíhá čištění odpadní vody a její návrat do přírody
Malý archeolog – kdo to je a jak pracuje, proč jsou jeho nálezy tak cenné
Malý ropař – k čemu potřebujeme ropu a co z ní vyrábíme, jaké je cesta ropy ze země až ke konečné spotřebě
Malý plynař – co se stane s vytěženým plynem, cesta plynu až do našich domovů
Přírodovědná gramotnost v MŠ
příroda kolem nás: poznávání květin a stromů
sledování života a hmyzu: včel, motýlů a mravenců
drobné pokusy: odměřování a vážení
první seznámení s technikou: práce s interaktivní tabulí
Čtenářská gramotnost v MŠ
práce s knihou, interpretace obrázků, tvoření příběhů pomocí obrázků, umění naslouchat čtenému textu, interpretace textu, obrázkové čtení, odhad pokračování, rozvoj fantazie, dramatizace textu