Protože se dětem téma „Kdo to ťuká na okénko“ velice líbilo a nestihli jsme všechny naplánované činnosti zrealizovat, rozhodli jsme se, že si téma prodloužíme. Jen jsme si ho nazvali jinak: Kdo přiletěl na krmítko? Naučili jsme se nové písničky a jednu z nich jsme potřebovali k pohybové hře. Písnička se jmenovala Vrabeček.
Zařadili jsme také malované čtení, kde si děti procvičovaly svou slovní zásobu. V koutku Pokusy děti lupou pozorovaly zrníčka, kterými se krmí ptáčci. Zrníčka jsme si společně pojmenovali. Když už mluvíme o ptačím zobu, rozhodli jsme se také ptáčkům nějaké to jídlo připravit. Každá Chobotnička měla za úkol si z domu přinést jedno jablíčko, které jsme společně nakrájeli a opatrně pomocí jehly bez hrotu navlékli na nit. Když nám vznikl jablíčkový „náhrdelník“, jak ho děti pojmenovaly, společně jsme jím ozdobili stromeček u školky, abychom mohli ptáčky pozorovat při zobání jablíček.
Celý týden jsme měli nabitý aktivitami. Pro rozvoj představivosti jsme zařadili do koutku kostky úkol s názvem „Sestav ptačí budku“. Každý si vytvořil svou vlastní budku podle sebe. V ateliéru bylo tako nabito. 🙂 pro vytvoření ptáčka a jeho ptačí budky z papíru byly potřeba fixy a nůžky, a tak jsme zase procvičovali jejich správný úchop.
Procvičili jsme si písmenka a jejich vizuální podobu, skládání slov podle nápisu, zahráli jsme si společně pexeso, vyrobili strom s ptáčky, zahráli jsme si na pana vrabčáka a upekli si perníčky pomocí vykrajovátek ve tvaru ptáčka.
Nesmíme zapomenou na ranní úkol, který mají každý týden děti jiný a plní ho společně s rodiči. Tentokrát si děti procvičovaly předmatematickou gramotnost a špetkový úchop, který je velmi důležitý pro začátky psaní a pro správný úchop psacího náčiní.
Aby děti měly i povědomí o tom, jak každý ptáček „zpívá“, využili jsme moderní hru s QR kódy. Na jedné straně jsme viděli obrázek ptáčka a z druhé strany děti samy pomocí QR kódu zjistili, jak jejich vybraný ptáček zpívá. Naučili jsem se, kteří ptáčci u nás na zimu zůstávají a kteří zase odlétají do teplých krajin.