Téma tohoto týdne si děti vybraly samy a bylo to pro nás velké překvapení. Vymyslely totiž, že si budeme povídat o zdravém a nezdravém jídle. A to zrovna v týdnu, na který byl v plánu výlet na lékařskou fakultu za vzdělávacím programem pro podporu zdraví dětí s názvem „Vitamín“. Náhoda? Nebo máme ve třídě věštce? 😊 Ať je to jakkoli, zmiňovaný program byl skvělý (můžete si o něm přečíst v samostatném článku) a celý týden jakbysmet.
Týden jsme zahájili zhlédnutím divadelního představení „Jak pejsek s kočičkou myli podlahu“. Pohádka byla veselá a děti si z ní kromě hezkého zážitku odnesli také namalované psí a kočičí čumáčky. 😊 Pak už jsme se mohli vrhnout na povídání o jídle. Které je zdravé, které méně, proč, co to pro nás znamená a proč vlastně vůbec potřebujeme jíst? Poslední otázka byla záludnější, než jsme čekaly; nakonec jsme se ale společnými silami ke všem odpovědím dopracovali.
Děti si během týdne vyrobily svůj vlastní talířek s jídlem, které mají rády, nebo hledaly v pracovním listu poloviny obrázků ovoce a zeleniny, které patří k sobě. Těm, které ráno s rodiči poctivě zkoušely ranní úkol, to šlo jedna dvě, protože to při něm natrénovaly. (Tímto děkujeme za spolupráci všem, kteří si na ranní úkol pravidelně dělají čas. ❤️) Všichni společně jsme si také složili a zahráli hru „Potravinová pyramida“, kde jsme třídili různé jídlo podle toho, jak často bychom ho správně měli jíst, abychom byli zdraví. Nakonec jsme roztřídili úplně všechno a děti celá hra moc bavila.
A protože ke zdraví patří také pohyb, pokračovali jsme v pátek v projektu „Se sokolem do života“. Tentokrát jsme cvičili s opičkou Haničkou, která děti naučila různé cviky a triky na lavičce, žíněnce i na žebřinách: převaly, otočky, kolébky, otočky, přeskoky a spoustu dalšího. Děti šly do cvičení úplně naplno – však byl také problém najít nerozmazanou fotku. 😊 Koukněte se, jak jim to šlo!