Čím budu, až vyrostu?

Tento týden jsme si začali povídat o povoláních. Poznávali jsme jednotlivé profese a a říkali si, co se v daném povolání dělá. Proč musí maminka a tatínek chodit do práce? Co v práci dělají? Co je to mateřská dovolená? O tom všem a ještě více jsme diskutovali v pondělním úvodu do tématu. 

V koutcích jsme měli hodně práce – první jsme se věnovali povolání paní učitelky. Jaká by měla a neměla být? Podívejte se v šatně a zhodnoťte, zda-li podle dětí splňujeme požadavky 🙂 Děti také pomocí tuže nakreslily profesi, kterou by chtěly být, až vyrostou. 

Ve čtvrtek už jsme se zaměřili na jedno povolání- kadeřnici/kadeřníka. Děti v koutku domácnosti hrály námětovou hru, ve školičce stříhaly vlasy a v ateliéru vlasy foukaly. Také jsme si otevřeli koutek pokusy a objevy, kde děti pracovaly s modelínou, ze které vytvářely spirály. Společně jsme dělali také grafomotoriku a individuálně se věnovali porovnávání počtu. 

Nezapomněli jsme ani na pleoptiku. Děti vykreslovaly obrázky, překreslovaly přes průsvitku, hledaly stíny, provlékaly tabulky šňůrkou a hledaly předměty na obrázku.

V pátek jsme si zahráli na vrcholové sportovce. Vytvořili jsme si opičí dráhu, která se všem moc líbila. Nechybělo válení sudů, podlézání, skoky a nebo hod na cíl. 

Druhý týden jsme se zaměřili na povolání zedník, kuchaře a pekaře. Společně jsme stříhali a lepili cihly, také jsme nakoukli do koutku dílny a postavili velký dům z polykarpové stavebnice. Vytvořili jsme si také pizzu podle našich představ a dokonce se vrhli na pečení skořicových šneků z kynutého těsta. Podle receptu děti samy přidaly přísady, nechaly těsto odpočinout a s malou pomocí vyválely a naplnily samotné šneky. V průběhu týdne jsme hráli také bingo, poznávali charakteristické předměty jednotlivých povolání a cvičili s pádem a obručemi. Nezapomněli jsme se naučit ani říkanku o zedníkovi a pořádně si zatancovat na anglickou písničku „Who do you see?“